Samarbejde

Samarbejde med blog
Reklamer er ikke bare reklamer. På en blog er reklamen en integreret del af de gode blogindlæg, som skaber værdi for læseren. Foto: Mariangela Raponi

Bloggens kernelæser er en kvinde på 25-35 år med et lille barn – og flere på vej – som drømmer om at springe ud som selvstændig, men samtidig sætter familielivet højt.

Hun er kreativ, ambitiøs, fantasifuld og drømmer om at leve mere økologisk og bæredygtigt. Desuden vil hun gerne rejse og se verden, men det kan være svært at finde tiden, når familielivet også skal prioriteres

Bloggen er hendes fristed, hvor hun finder tips og idéer til at udleve sin passion uden at gå på kompromis med familielivet. På Fabelmor.dk kan hun nemlig læse om alt lige fra hjemmefødsler og rejseguides til passion, kreativitet og tid med familien.

Og det er her vores samarbejde starter

Alt samarbejde starter med læseren, for jeg skriver altid med læseren i fokus.

Du har produktet, jeg har læserne. Og dem vil jeg gerne værne om, så derfor skriver jeg kun om produkter, som jeg oprigtigt kan lide og tror på.

Det kan være legetøj til de små, ammetøj, kreative sysler, rejser, børneinteriør og alt muligt andet – men jeg skal have oprigtigt lyst til at bruge det i mit eget hjem for at gide at skrive om det.

Jeg har mere end 10 års erfaring med at skrive artikler og blogindlæg til diverse større og mindre medier samt næsten 10 års erfaring som forfatter på forlagene Høst & Søn, Facet og som novelleforfatter hos Aller og Egmont.

Jeg startede mit eget blad som 13årig sammen med en veninde, og det blev aldrig den verdensomspændte succes, jeg håbede på, men det siger måske lidt om mit iværksættergen;-)

Jeg har altså virkelig skrevet alt muligt, hvilket du også kan se på min forfatterhjemmeside.

Hvordan samarbejder vi? 

Send mig en mail og fortæl om dit produkt, så tjekker jeg om det er noget, der passer til bloggens læsere. Og så aftaler vi alt det praktiske over mail, fx hvor mange blogindlæg, du ønsker og hvad honoraret skal være.

Det kan også være, at du har et banner, du ønsker vist på siden eller et event eller en rejse, du gerne vil have, at jeg tager på. Alt det taler vi om over mail.

Du kan se eksempler på mine indlæg, som indeholder reklamer her.

Som udgangspunkt modtager jeg ikke gaver, bøger og produkter til anmeldelse, da jeg skal betale skat af dem. Jeg skriver altså som udgangspunkt kun sponsorerede blogindlæg om produkter mod honorar. Der kan dog være undtagelser, og du er ALTID velkommen til at sende en mail med din forespørgsel.

Min mailadresse er camilla.wandahl@gmail.com

Om reklamer på bloggen (mest til bloggens læsere)

Alle reklamer på bloggen markeres med reklame/annonce/sponsoreret indlæg eller teksten “indeholder reklamelink”. På den måde skulle der ikke være tvivl (og så er det også en del af den danske lovgivning).

Nogle af mine reklamer indeholder såkaldte affiliate-links. Det er reklamelinks, som leder til en webshop. Hvis du følger linket og køber noget i webshoppen, får jeg en lille procentdel (typisk 10%) af dit køb i provision som “tak” for, at jeg ledte dig til netop den webshop.

Købet bliver ikke dyrere for dig, og din computer kan selv huske, at det var Fabelmor.dk, der ledte dig til hjemmesiden (via det, der hedder cookies). Det er helt almindelig praksis på blogs, og vil på Fabelmor altid være markeret med “reklamelink” i en parentes efter linket.

Du kan vælge at se det som en måde at støtte mit arbejde med bloggen, hvis du alligevel skulle shoppe nyt babyudstyr fx:-)

Hvorfor er der reklamer på bloggen?

Jeg lever af at skrive bøger for børn og unge, hvilket er et job, jeg elsker. Men jeg er også meget passioneret omkring min blog og vil gerne kunne bruge mere tid på den. For at jeg skal kunne retfærdiggøre at bruge arbejdstid på bloggen, har jeg derfor besluttet at have reklamer på den.

Jeg skriver kun reklameindlæg, som jeg synes er så gode, at de lige så godt kunne være almindelige indlæg. Se fx dette indlæg om legekøkkener eller dette indlæg med kreative idéer, som ikke er sponsorerede, men ærlig talt lige så godt kunne have været det.

Kodeordet i alle mine blogindlæg er værdi – jeg skriver aldrig et blogindlæg, som jeg ikke selv ville bruge min tid på at læse. Og jeg ved jo, at I læsere har travlt med babyer, vasketøj, lønarbejde og ikke mindst at udleve jeres passion – så reklamer skal ikke bare være reklamer, men en integreret del af gode blogindlæg!