Hindbærdrøm - sukkerfri desser

Hindbærdrøm med choko- og mandeldrys – sukkerfri og nem dessert til nytår

Det kan godt være, at der stadig er to måneder til nytårsaften, men derfor kan man jo godt begynde at tænke over menuen allerede, ik’?

Denne dessert er så lækker, at du muligvis får lyst til at lave den allerede i aften. Men så opdager du også, at den er seriøst nem at lave. Så nem at du faktisk orker at lave den nytårsaften, selvom du har små børn løbende om benene.

Og så kan den også medbringes, hvis du skal til sammenskudsgilde – eller laves dagen i forvejen!

Det skal du bruge til hindbærdesserten

  • Frosne hindbær
  • Græsk yoghurt eller skyr
  • Hakket mørk chokolade (min 70 % eller evt. sukkerfri)
  • Mandler
  • evt. friske bær til pynt

Sådan laver du hindbærdesserten 

  • Giv hindbærene et kort opkog for at fjerne bakterier
  • Køl hindbærene af i køleskabet
  • Rør hindbær og græsk yoghurt (eller skyr) sammen. Jo mere hindbærmasse du kommer i, jo flottere bliver desserten. Men jo mere syrlig bliver den også.
  • Hæld hindbærdrømmen på flotte glas og pynt med hakkede chokoladestykker og mandler. Hvis du har friske hindbær eller blåbær, kan du også bruge dem som pynt

Ekstra tips til den perfekte, sukkerfri hindbærdrøm

Jeg har med vilje ikke angivet mængder, da det virkelig er en smagssag, hvor meget hindbær man ønsker at blande i. Selv synes jeg, at 300 g. frosne hindbær blandet med 250 g. græsk yoghurt/skyr giver en god blanding.

Men lav en prøve-portion i aften, så du ved, hvordan du foretrækker den! Jeg er sikker på din familie vil sætte pris på det! Og så er desserten jo så sund, at den faktisk også kan spises til morgenmad …

 

Hvis du skal bruge desserten til nytår, og du har travlt, så kan du lave de tre første punkter samt hakke chokolade og mandler dagen før, så du kun skal pynte og hælde på glas efter middagen.

Hvad er din yndlings sukkerfri dessert? 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *